چطور دوربین و دزدگیر را موقع قطع برق روشن نگه داریم؟

kalaups
30 آوریل, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

ضرورت وجود ابزار نظارتی و امنیتی

سیستم‌های نظارت تصویری و سیستم های امنیتی در دنیای مدرن امروزی جایگاه ویژه ای پیدا کرده‌اند چرا که بدون شک تاثیر بسزایی در حفظ ایمنی اشخاص، اماکن و اموال خواهند داشت.

امروزه محدودیتی در استفاده از دوربین های نظارتی و دزدگیرها در اماکن مختلف وجود ندارد بطوریکه این ابزار به همه جا راه پیدا کرده اند. منازل مسکونی، ادارات، کارخانجات و کارگاهها، بیمارستان ها و مراکز درمانی، جاده ها و خیابان ها، مراکز خرید و تفریح و بطور کلی در هر جایی که ممکن است رفت و آمد اشخاص وجود داشته باشد می توان آنها را دید.

سیستم نظارت تصویری معمولاً از یک تا چند دوربین، یک ضبط کننده ویدئو و یک واحد نمایشگر برای نظارت بصورت 24 ساعته تشکیل شده اند. بسته به نیاز، دو نوع اصلی از سیستم های امنیتی در بازار وجود دارد: دوربین های آنالوگ و دوربین های مبتنی بر  اینترنت (IP).

 

 

اتصال دوربین به یو پی اس

 

 

بطور معمول منبع تغذیه دوربین های آنالوگ یا بصورت جداگانه در بیرون از دوربین و یا در داخل آن قرار گرفته است در نتیجه حتما باید تغذیه 220 ولتی در کنار هر دوربین وجود داشته باشد تا بتوان دوربین ها را جداگانه به آن وصل نمود.

این بدان معنی است که قبل از اقدام به تهیه یو پی اس باید تغذیه دوربین ها توسط یک کابل به محل نصب DVR منتقل شده باشد تا امکان اتصال ورودی برق DVR و دوربین ها به یو پی اس وجود داشته باشد.

جلوگیری از خاموشی دوربین ها و تجهیزات امنیتی بوسیله یو پی اس (UPS)

همه تجهیزات امنیتی برای عملکرد عادی خود به انرژی برق نیاز دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می شود برای جلوگیری از خاموش شدن آنها در مواقع قطع برق یک دستگاه منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) به عنوان برق پشتیبان  تهیه کنید. یو پی اس دستگاهی است که می تواند انرژی لازم برای تجهیزات نظارتی و امنیتی از جمله دوربین ها، ضبط کننده های ویدئویی (DVR)، روترها و همچنین مانیتورها را موقع قطع برق فراهم کند. یو پی اس علاوه بر تامین برق اضطراری یک محافظ قدرتمند در برابر نوسانات و اختلالات برق شهری نیز می باشد و همواره از آسیب دیدن دستگاه ها جلوگیری می کند.

 

انتخاب یو پی اس مناسب تجهیزات حفاظتی

1 – محاسبه مجموع توان مصرفی کل تجهیزات

برای انتخاب یو پی اس مناسب باید در ابتدا مجموع توان مصرفی کل دوربین ها، DVR، دزدگیر، مانیتورها و سایر تجهیزات امنیتی را محاسبه کنیم و به عدد بدست آمده 20 درصد اضافه نماییم.

بطور تقریبی می توانیم هر 1000 وات را معادل 1 کاوا در نظر بگیریم.

بعنوان مثال اگر مجموع توان مصرف کننده ها 1500 وات باشد کافیست 20 درصد آن را افزایش دهیم که عدد 1800 وات بدست می آید.

نزدیکترین رنج توانی یو پی اس نزدیک به این عدد یو پی اس 2 کاوا خواهد بود.

2 – محاسبه حداقل زمان بکاپ مورد نیاز

در ادامه لازم است زمان لازم برای روشن ماندن تجهیزات حفاظتی پس از قطع برق را با توجه به میزان حساسیت محل و میزان رفت آمد اشخاص و سایر عوامل تاثیر گذار برآورد نمایید.

توجه داشته باشید که هر چقدر تجهیزات بیشتری به UPS وصل شوند، زمان بکاپ کمتری بدست می آید.

باید در نظر داشت که قطع برق در مواردی بصورت عمدی توسط سارقین انجام می گیرد تا تجهیزات امنیتی را از کار بیندازند لذا در نظر گرفتن یو پی اس با بکاپ حداقل 1 ساعت منطقی به نظر می رسد.