محافظت از تجهیزات شبکه در برابر نوسانات و قطع برق بوسیله یو پی اس

kalaups
9 می, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
یو پی اس برای تجهیزات شبکه

اهمیت اینترنت در دنیای امروز

امروزه اینترنت تبدیل به اصلی ترین نیازهای بشر تبدیل شده است چرا که از بسیاری جهات زندگی ما را آسان تر و راحت تر می کند.

در زندگی روزمره نیاز دارید برای جستجوی اطلاعات، خرید کالاهای مورد نیاز، سرمایه گذاری، بازی، برقراری ارتباط با دیگران، آموزش و غیره از اینترنت بهره ببرید.

برای شرکت ها، اینترنت ابزار مهمی برای ارتباط با مشتریان و همکاری با شرکا در سراسر جهان است. تعداد کاربران اینترنت هنوز هم هر ساله با سرعت زیادی در حال افزایش است. بر اساس ارقام منتشر شده توسط Statista تعداد کاربران جهانی اینترنت تقریباً پنج برابر شده است بطوریکه از 1.02 میلیارد در سال 2005 به 4.9 میلیارد در سال 2021 رسیده است.

با توجه به این آمار می توان نتیجه گرفت که بدون شک اینترنت به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده است بنابراین تضمین عملکرد بدون اختلال تجهیزات شبکه امری بسیار مهم برای برقراری نظم و آرامش در کار و زندگی امروز بشر به حساب می آید.

یو پی اس شبکه

تاثیر اینترنت بر زندگی بشر

یو پی اس برای بی ام اس

کسب و کار

در دنیای امروز تقریبا هر کسب و کاری برای ادامه حیات نیاز به اینترنت دارد. از یک راننده تاکسی اینترنتی تا یک کارخانه یا بیمارستان، بانک یا اداره دولتی، فرودگاه یا ایستگاه قطار همه و همه بدون اینترنت یا حداقل یک شبکه داخلی ارتباطی مبتنی بر شبکه نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

یو پی اس دیتا سنتر

ارتباطات

اینترنت جزو پیشرفته ترین و بهترین راههای ارتباطی امروز دنیا به حساب می آید. در دنیای امروز دیگر هیچ مرز فیزیکی در دنیای آنلاین وجود ندارد. افراد می توانند فوراً از طریق پیام های متنی، ایمیل یا تماس های ویدیویی با یکدیگر در تماس باشند. به ویژه در طول همه گیری COVID-19، اینترنت به عنوان یک ابزار ارتباطی و کاری اهمیت بیشتری پیدا کرد.

بوسیله اینترنت شما می توانید حتی در بیرون از منزل یا محل کارتان به آن نظارت کنید یا تقریبا هر وسیله برقی را از راه دور کنترل کنید.

یو پی اس تجهیزات شبکه

اطلاعات

می توان گفت امروزه اینترنت به بزرگترین و مهم ترین دانشگاه آنلاین دنیا تبدیل شده است بطوریکه افراد می توانند به راحتی در آن اطلاعات مختلفی را در هر زمانی به دست آورند. این داده ها و اطلاعات بدون توقف دائما در حال افزایش هستند. طبق آمار منتشر شده توسط Statista، حجم داده های آنلاین ایجاد شده در سراسر جهان در سال 2021 به 79 زتابایت افزایش می یابد که تقریباً سه برابر سال 2017 است.

 

تجهیزات شبکه خود را موقع قطع برق روشن نگه دارید!

مردم در جامعه مدرن امروز می توانند براحتی از مزایایی که اینترنت و شبکه به ارمغان می آورد لذت ببرند تا جایی که حتی تصور نمی کنند در صورت عدم پیشگیری امکان اختلال در آنها به سادگی امکان پذیر است.

بعنوان مثال قطع ناگهانی برق می تواند موجب قطع اتصال شما به اینترنت و یا شبکه های داخلی یک منطقه از جهان گردد. این مسئله مانع دسترسی شما به خدمات و منابع مهم آنلاین می شود و طبعا مشکلات زیادی را از نظر کیفیت زندگی و کسب و کار ایجاد می کند.

برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات ناگزیریم از یک سیستم منبع تغذیه اضطراری (UPS) استفاده نماییم.

این تجهیز می تواند به طور موقت برق تجهیزات شبکه را تامین نماید.

حفاظت در برابر نوسانات و اختلالات برق

دستگاه یو پی اس نه تنها قادر است از لوازم الکترونیکی معمولی خانگی و اداری مانند رایانه، مودم، مانیتور و… محافظت کند بلکه می تواند در ابعاد وسیع تر برق ایمن را برای مراکز و دیتا سنترهای حساس ارائه خدمات شبکه مانند ارائه دهندگان هاست، شبکه های تلویزیونی و رادیویی، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، گردانندگان سایت های اینترنتی و …  نیز محافظت کند.

یو پی اس قادر است برق پشتیبان را در صورت قطع برق شهری تامین کند و از تجهیزات در برابر نوسانات برق نیز فراهم نماید.

بسته به میزان مصرف برق تجهیزات شبکه و نوع یو پی اس و باتری های آن معمولاً یک یو پی اس خانگی حدود 2 ساعت می تواند در صورت قطع برق برایتان کار کند.

در کنار این ویژگی یو پی اس ها دارای عملکرد تنظیم خودکار ولتاژ (AVR) داخلی برای تنظیم ولتاژ در هنگام نوسانات برق ورودی هستند، بنابراین توان ثابت و قابل اعتمادی را برای تجهیزات شبکه مانند روترها، سوئیچ‌ها، فایروال‌ها، هاردها و… فراهم می‌کنند.

کاربری تجاری

  • تداوم ارتباط با مشتریان و همکاران در مواقع قطع برق
  • جلوگیری از خسارت مالی و بروز اختلال در فرآیند خرید و فروش کالا
  • جلوگیری از آسیب به تجهیزات حساس شبکه و دیتاسنتر
  • جلوگیری از بروز اختلال و از دست رفتن اطلاعات حیاتی و حساس مشتریان و شرکت ارائه دهنده کالا و خدمات

 

کاربری خانگی

  • امکان اتصال دائم و بدون اختلال به اینترنت برای افراد عادی موقع قطع برق
  • جلوگیری از بروز اخلال در مشاغل و فعایت های خانگی از جمله طراحان سایت، برنامه نویسان، تریدرها، گیمرها، فعالان شبکه های اجتماعی، تولید کنندگان خانگی، معلمان و دانشجویان و…
  • دسترسی به اطلاعات و اخبار در مواقع بحران

یو پی اس کامپیوتر

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.