راهنمای جامع نصب یو پی اس (UPS)

kalaups
12 آوریل, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آموزش نصب یو پی اس

مراحل نصب انواع دستگاه یو پی اس به شرح زیر می باشد :

1 – تعیین محل مناسب برای نصب یو پی اس

2 – پیش بینی اقلام مورد نیاز و آماده سازی محل برای نصب دستگاه یو پی اس

3 – جانمایی دستگاه یو پی اس، کابینت باتری و سایر تجهیزات

4 – مونتاژ کابینت باتری (در صورت وجود)

5 – برقراری اتصالات الکتریکی

6 – استارت اولیه دستگاه یو پی اس

7 –تحویل دستگاه به مشتری

تعیین محل مناسب برای نصب یو پی اس

شرایط محل نصب یو پی اس تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر دستگاه و باتری هاو همچنین اطمینان از عملکرد مطلوب تجهیزات خواهد داشت. عدم رعایت استانداردها در انتخاب و آماده سازی محل استقرار دستگاه یو پی اس باعث بروز خطاهای مختلف در یو پی اس می شود تا جایی که در نهایت دستگاه نتواند بهترین عملکرد خود را ارائه دهد. همچنین یک محیط نصب نامناسب و غیر استاندارد موجب می شود کاربر و سرویس کار نتوانند بدرستی امور مربوط به نگهداری، سرویس و تعمیر یو پی اس را انجام دهند.

در ادامه مهمترین نکات در انتخاب محل نصب دستگاه یو پی اس را شرح می دهیم :

– توصیه می شود دستگاه یو پی اس در نزدیکترین فاصله نزدیک به بارها نصب شود. اگر فاصله بین بار و یو پی اس زیاد باشد باعث بروز افت ولتاژ در سمت مصرف کننده و همچنین بروز تلفات انرژی می گردد که در نهایت بایستی با افزایش سایز کابل و در بعضی از یو پی اس ها افزایش مقدار ولتاژ خروجی برطرف شود. البته باید در نظر داشت که افزایش سایز کابل محدودیت داشته و بعضا هزینه کابل کشی از ایجاد یک محل مناسب یو پی اس بیشتر خواهد بود.

– محل نصب دستگاه یو پی اس نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد. همچنین لازم است این محل در نزدیکی منبع تولید گرما قرار نداشته باشد.

– محل نصب یو پی اس باید عاری از هرگونه گرد و غبار صنعتی و طبیعی، گازهای شیمیایی و خورنده، دود، امواج الکترومغناطیسی مخرب، پاشش مایعات بوده و نسبت به آنها غیر قابل نفوذ باشد.

– در اطراف دستگاه یو پی اس و کابینت باتری بایستی فضای کافی برای عبور هوا و نیز انجام عملیات سرویس، تعمیر و تعویض باتری توسط تکنسین فنی وجود داشته باشد. همچنین لازم است دستگاه یو پی اس و کابینت باتری نزدیک به هم قرار داشته باشند هرگز نباید طول کابل استاندارد کابینت باتری را افزایش داد.

– حداکثر دمای مجاز محل استقرار دستگاه یو پی اس و باتری ها 40 درجه سانتی گراد می باشد. اما باید در نظر داشت برای اینکه باتری ها حداکثر کارایی و طول عمر را داشته باشند حداکثر دمای محیط نباید از 25 درجه سانتی گراد تجاوز کند. برای رسیدن به این دمای مطلوب از تجهیزات خنک کننده جاذب رطوبت مانند اسپلیت (کولر گازی) می توان استفاده نمود.

– محل نصب دستگاه یو پی اس و باتری ها بایستی دارای سیستم اعلام حریق و دتکتور تشخیص دود بوده و همچنین در نزدیکترین محل به اتاق یو پی اس کپسول گازی آتش نشانی وجود داشته باشد.

– یو پی اس و کابینت باتری معمولا بدلیل وزن زیادی که دارند بایستی بر روی زمین یا سطح مستحکم قرار بگیرند . در محل هایی که بصورت کف کاذب طراحی شده اند برای دستگاه یو پی اس و کابینت باتری بایستی از شاسی فلزی در زیر آن استفاده شود. اگر می خواهید یو پی اس را در داخل رک نصب کنید حدالامکان آنرا در کف رک و یا بر روی سینی ضخیم قرار دهید.

– برای جلوگیری از آسیب به افراد و تجهیزات بایستی دسترسی به محل استقرار یو پی اس فقط برای افراد مجاز ممکن بوده و دور از محل عبور و مرور باشد . همچنین یو پی اس بایستی در نزدیکی محل کار و در دسترس باشد تا در مواقع اضطراری بتوان در کمترین زمان به محل مراجعه نمود.

– اتاق مخصوص یو پی اس بایستی فاقد شیر آب، مخزن مایعات و سوخت باشد.

پیش بینی اقلام مورد نیاز و آماده سازی محل برای نصب دستگاه یو پی اس

برای اینکه بخواهیم یو پی اس را نصب کنیم با توجه به توان یو پی اس معمولا پیش نیازهایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1 – طراحی تابلو برق مجزا برای یو پی اس : دلایل لزوم تهیه تابلو برق برای یو پی اس عبارتند از :

– دسترسی راحت تر کاربر و تکنسین به ورودی و خروجی های یو پی اس

– ایزولاسیون الکتریکی مدار یو پی اس از سایر بخش های ساختمان

– جلوگیری از برقراری انشعابات ناخواسته از مدار یو پی اس توسط افراد غیر مجاز

– ایجاد فضای مناسب برای قرار دادن تجهیزات حفاظتی کافی برای یو پی اس و بارهای مصرف کننده در تابلو برق

– امکان قطع و وصل دوره ای تابلو برق برای سرویس و یا تعمیر یو پی اس و تجهیزات متصل به آن بدون اینکه خللی در سایر بخش های الکتریکی ساختمان ایجاد شود.

– سهولت در عیب یابی مدار یو پی اس و بارهای متصل به آن و …

پیش بینی تابلو برق لازم و ضروری می باشد و جزو استانداردها محسوب می شود اما در یو پی اس های تا 3 کیلو ولت آمپر ضرورتی برای اتصال به تابلو برق مخصوص وجود ندارد چرا که معمولا خروجی آنها بصورت پریز در پشت دستگاه قرار گرفته است.

2 – آماده سازی کابل کشی ورودی و خروجی یو پی اس : لازم است قبل از انتقال یو پی اس به محل نصب، تدابیر لازم برای کابل کشی ورودی و خروجی یو پی اس انجام شده باشد:

– کابل کشی یو پی اس باید فاقد نول مشترک باشد بدین معنی که نول خروجی یو پی اس تحت هیچ شرایطی و در هیچ کجای مدار یو پی اس نباید به نول ورودی متصل گردد.

– هیچ تجهیزی نباید بطور جداگانه از فاز ورودی و نول خروجی یو پی اس و بالعکس بعنوان تغذیه استفاده کند بلکه فاز و نول خروجی یو پی اس باید با هم به مصرف کننده متصل شوند.

سطح مقطع هادی ها و ظرفیت و آمپراژ لوازم حفاظتی از قبیل فیوز، کلید اتومات و… در تابلو برق یو پی اس و همچنین سایر تجهیزات الکتریکی استفاده شده از تابلو برق تا پایانه های مصرف کننده باید مطابق با ظرفیت یو پی اس و بار مصرفی تعیین گردد.

– برای کابل کشی یو پی اس حتما بایستی از کابل و لوازم با کیفیت استفاده شود.

– در سربندی سیمها حتما بایستی از کابلشو و وایرشو مناسب استفاده گردد.

رنگبندی سیم ها مطابق با استاندارد رعایت شود.

– از گلند محافظ کابل در تابلو برق استفاده شود.

– با توجه به تکفاز یا سه فاز بودن ورودی و خروجی دستگاه یو پی اس و نیز متناسب با توان دستگاه سایز و نوع کابل انتخاب گردد.

– لازم است حتما ارت مناسب به ورودی و خروجی یو پی اس متصل گردد.

– در سمت مصرف کننده ها بایستی پریز مخصوص یو پی اس که معمولا دارای رنگ سبز یا قرمز هستند استفاده شود.

– از هرگونه اتصال الکتریکی خروجی یو پی اس با برق شهری یا یو پی اس های دیگر و یا هر تغذیه دیگری که در محل وجود دارد جدا خودداری شود زیرا باعث آسیب جدی به یو پی اس و سایر تجهیزات می گردد.

– در صورت وجود بیش از یک یو پی اس در محل حتما از لیبل شماره گذاری در تابلو برق، یو پی اس ها و کابینت باتری ها و پریزهای یو پی اس استفاده شود.

– در صورت وجود فیوزهای تغذیه از برق شهری (برق ورودی) در تابلو برق مخصوص یو پی اس حتما بایستی شینه نول برق شهری از نظر الکتریکی از شینه نول خروجی یو پی اس ایزوله باشد. به عبارت دیگر در اینگونه موارد بایستی دو شینه نول در تابلو نصب گردد یکی مخصوص برق شهری و دیگری مخصوص خروجی یو پی اس.

– اگر یو پی اس مورد نظر دارای ورودی بصورت دوشاخه باشد لازم است پریز مناسب ارت دار برای آن در نظر گرفته شده باشد.

– چنانچه ورودی دستگاه یو پی اس بصورت ترمینالی باشد لازم است تابلو برق یو پی اس در محلی مناسب در نزدیکی یو پی اس نصب شده باشد و کابل های ورودی و خروجی یو پی اس با عبور از محل مناسب بوسیله نردبان کابل یا داکت به سمت دستگاه یو پی اس هدایت شوند. کابل های یو پی اس نباید در محل عبور و مرور افراد قرار گیرند.

– در صورت لزوم کابل شبکه و کارت SNMP برای امکان مانیتورینگ یو پی اس در نظر گرفته شود.

جانمایی دستگاه یو پی اس، کابینت باتری و سایر تجهیزات

اگر یو پی اس رکمونت دارید می توانید آن را در داخل رک در کنار دیگر تجهیزات قرار دهید اما در نظر داشته باشید کف رک بهترین محل برای نصب یو پی اس رکمونت می باشد در غیر اینصورت از سینی محکم برای نصب یو پی اس و کابین باتری در داخل رک استفاده کنید.

– اگر یو پی اس شما وزن زیادی ندارد و ضمنا نمیخواهید آنرا در داخل رک نصب کنید در صورت وجود کابین باتری محلی مناسب را در کنار سایر تجهیزات انتخاب کنید و یو پی اس را بر روی کابین باتری آن قرار دهید. در صورتی که باتری های یو پی اس داخل آن قرار دارند هم می توانید یک استند یا میز مناسب برای قرار دادن آن در نظر بگیرید.

دستگاه یو پی اس و کابینت باتری را حدالامکان در موازات یک دیوار بدون پنجره قرار دهید و در صورت وجود پنجره آنرا بپوشانید و عایق بندی کنید.

– در صورتی که یو پی اس شما سنگین بوده و قابلیت قرار گرفتن روی کابینت باتری را ندارد آنرا در کنار کابینت باتری قرار دهید.

– کابینت باتری و یو پی اس حتما بایستی در کنار یکدیگر قرار گیرند و نباید تجهیز یا وسیله دیگری ما بین آنها قرار داشته باشد.

فاصله بین کابینت باتری و یو پی اس و سایر تجهیزات باید به اندازه ای باشد که امکان باز شدن درب آنها و انجام تعمیرات و تعویض باتری در آینده وجود داشته باشد.

– در صورت وجود بیش از یک یو پی اس و کابینت باتری در کنار هم حتما آنها را با لیبل شماره گذاری کنید تا برای کاربر قابل تفکیک باشند.

– در حالتی که تعداد کابین باتری زوج می باشد معمولا دستگاه یو پی اس در وسط و کابینت های باتری در دو طرف آن جانمایی می شوند.

– یو پی اس را حدالامکان نزدیک تر به درب ورودی و در حالتی قرار دهید که صفحه نمایشگر آن به خوبی قابل دیدن باشد.

– کابینت های باتری نباید روی یکدیگر قرار گیرند جز در مواردی که تولید کننده اجازه این کار را داده باشد و کابینت ها بوسیله پیچ یا هر وسیله دیگری قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته باشند.

در صورت وجود ترانس ایزوله، این تجهیز می تواند بین یو پی اس و کابین باتری و یا پایین تر از هر دو قرار می گیرد. این مورد بستگی به نوع طراحی سازنده دارد.

– تابلو برق یو پی اس در کنار دستگاه یو پی اس نصب می گردد بطوریکه درب آن براحتی قابل باز شدن باشد. فاصله تابلو برق از زمین باید به اندازه ای باشد که تکنسین براحتی به آن دسترسی داشته باشد.

مونتاژ کابینت باتری

مونتاژ کابینت باتری یک کار تخصصی بوده و باید حتما توسط تکنسین ماهر و آموزش دیده انجام شود چرا که در صورت رعایت نکردن اصول فنی و موارد ایمنی باعث آسیب جدی به شخص و باتری ها می گردد. موارد زیر بایستی در نصب کابینت باتری رعایت شود:

– نصاب یو پی اس و کابینت باتری بایستی ابزار و لوازم مناسب شامل آچار، پیچ گوشتی، فازمتر، انبردست، سیم چین، سیم لخت کن، آچار پرس کابلشو و وایرشو، دستکش عایق، مولتی متر، کفش کار عایق الکتریکی و ضربه گیر، شیلد محافظ صورت و چشمها، کابلشو و وایرشو به مقدار کافی، ترموفیت به مقدار کافی، هویه، سیم و روغن قلع، پیچ و مهره یدکی برای انواع باتری، تستر باتری،  دلر و مته را به همراه داشته باشد.

– قبل از چیدن باتری ها در داخل کابین بایستی کابینت باتری در محل پیش بینی شده قرار گرفته باشد چرا که پس از چیدن باتری ها کابینت سنگین شده و کشیدن و هل دادن آن باعث آسیب به کابین و باتری ها می گردد مگر اینکه مجهز به چرخ باشد.

– پیش از اقدام به قرار دادن باتری ها در داخل طبقات کابین بایستی چیدمان صحیح باتری ها حتما در نظر گرفته شود. نقشه چیدمان باتری ها در داخل جعبه کابینت یا یو پی اس وجود دارد. در صورت نیاز می توانید نحوه چیدمان باتری ها را از فروشنده سوال کنید.

– قبل از اقدام به نصب باتری ها از ولتاژ DC استاندارد یو پی اس و تعداد صحیح باتری ها اطمینان حاصل کنید. اتصال تعداد باتری کمتر یا بیشتر به یو پی اس موجب آسیب جدی به یو پی اس و باتری ها می گردد. ولتاژ DC تعریف شده برای یو پی اس بر روی محل ورود کابل باتری به یو پی اس، اتیکت مشخصات یو پی اس و یا کاتالوگ آن درج شده است.

– کابل های منتهی به یو پی اس معمولا از پشت کابینت باتری بیرون می آیند – محل خروج این کابل ها می تواند سوراخ های روی درب پشتی کابینت و یا فضای زیر کابینت باشد.

– محل خروج کابل های باتری منتهی به یو پی اس بایستی توسط گلند محافظ عایق پوشیده شده باشد تا از زخمی شدن کابل و بروز اتصالی پیشگیری شود.

– کابل های باتری در هیچ جایی نباید بیش از حد خم، فشرده یا کشیده شوند و باید آزاد باشند.

– کابینت باتری بایستی فضای کافی برای قرار دادن همه باتری ها را داشته باشد. از قرار دادن باتری ها بر روی یکدیگر و یا بر روی سطح کابینت خودداری کنید.

– اتصال باتری ها در برخی از یو پی اس ها دارای سیم NEUTRAL و یا اصطلاحا سر وسط می باشد که محل اتصال آن نقطه اتصال دو پک باتری می باشد. مثلا اگر در یک یو پی اس 20 عدد باتری باید به صورت سری یه هم متصل شوند سیم NEUTRAL (در صورت وجود) بایستی به محل اتصال باتری شماره 10 و باتری شماره 11 متصل شود.

– پس از اطمینان از چگونگی چیدمان و سیمکشی باتری ها در داخل کابین ابتدا باتری های طرفین را در داخل کابینت قرار دهید و اتصالات بین طبقات را به هم متصل کنید و سپس سایر باتری ها را داخل کابینت بگذارید و متصل کنید. با این کار ولتاژ باتری ها بی جهت افزایش پیدا نمی کند و با ایمنی بیشتری می توانید اتصالات را برقرار کنید و از طرفی فضای کافی برای آچار کشی باتری ها خواهید داشت و احتمال اتصالی باتری ها از بین خواهد رفت.

– در زمان نصب باتری ها آچار و سایر ابزار خود را با چسب برق یا ترموفیت بخوبی عایق بندی کنید.

– حدالامکان مونتاژ کابینت باتری را به تنهایی انجام دهید در غیر اینصورت احتمال بروز اتصالی به شدت افزایش می یابد.

– پیچ ها یا سوکت های باتری را به اندازه کافی محکم کنید نه خیلی زیاد و نه خیلی کم! محکم کردن بیش از اندازه آنها موجب هرز شدن و آسیب به قطب باتری می شود و شل بستن آنها باعث جریان کشی بیش از حد و داغ شدن و حتی آتش سوزی می گردد.

– فقط از پیچ یا سوکت استاندارد باتری استفاده کنید در غیر اینصورت باتری آسیب خواهد دید.

– برای اطمینان از امکان نصب افقی یا عمودی باتری ها کاتالوگ آنرا مطالعه کنید . برخی از باتری های یو پی اس فقط در یک جهت امکان نصب دارند.

برند باتری ها، آمپراژ باتری ها و تاریخ تولید باتری هایی که با هم نصب می شوند بایستی یکسان باشد.

– از نصب باتری هایی که بدنه آنها دارای شکستگی یا ترک است و یا باتری هایی که مایع داخل آنها نشت کرده جدا خودداری کنید.

– کابینت باتری حتما باید بوسیله سیم ارت مناسب به سیستم ارت متصل شود.

– بهتر است کابینت باتری مجهز به فیوز بریکر با آمپراژ مناسب باشد.

– جهت کابل اتصال بین باتری ها و کابلشو آن باید به سمت داخل باتری قرار گیرد.

سطح مقطع کابل اتصال باتری ها باید متناسب با آمپراژ باتری ها انتخاب شود.

– برخی از کابینت های باتری دارای نگه دارنده یا فیکس کننده باتری و شارژر مخصوص کابینت باتری هستند، در صورت وجود آنها را در محل خود نصب کنید.

رنگ کابل های مثبت و منفی و NEUTRAL (در صورت وجود) منتهی به یو پی اس حتما باید طبق استاندارد باشد. کابل مثبت قرمز، کابل منفی مشکی و کابل NEUTRAL (در صورت وجود) آبی .

– پس از پایان اتصال باتری ها ولتاژ نهایی را با ولتمتر اندازه گیری کنید تا از صحت آن مطمئن شوید.

– پس از پایان اتصال باتری ها به یکدیگر در حالی که فیوز بریکر بین باتری و یو پی اس قطع می باشد و یو پی اس خاموش است ابتدا اتصال کابل را با قطب مثبت باتری و با یو پی اس برقرار کنید پس از آن اتصال کابل NEUTRAL (در صورت وجود)و در آخر کابل منفی را متصل کنید. این مراحل را جداگانه انجام دهید و هیچگاه کابل های منتهی به یو پی اس را همزمان به باتری های انتهایی متصل نکنید زیرا امکان اتصال کابل ها به هم وجود دارد.

– در پایان دربهای کابینت باتری را ببندید.

برقراری اتصالات الکتریکی

در این مرحله کافیست اتصالات الکتریکی دستگاه یو پی اس را با ورودی و خروجی برقرار کنیم. رعایت موارد زیر ضروری می باشد:

– در یو پی اس های دارای ورودی دوشاخه ای کافیست ورودی یو پی اس را به پریز ارت دار در نظر گرفته شده متصل کنید و خروجی ها را نیز به پریز پشت یو پی اس وصل کنید. در برخی یو پی اس ها جهت اتصال فاز و نول به دوشاخه یو پی اس اهمیت دارد که در صورت اتصال نادرست بصورت خطا در یو پی اس نمایش داده می شود. در این حالت کافیست جای فاز و نول را در ورودی یو پی اس عوض کنیم.(دوشاخه را بچرخانیم)

– تمامی نقاط اتصال در سمت تابلو برق یا در سمت یو پی اس بایستی مجهز به کابلشو یا وایرشو متناسب با سایز سیم باشد که با آچار پرس بخوبی پرس شده باشد.

– سیم ها و کابل ها را با استفاده از بست پلاستیکی منظم و محکم کنید.

– هنگام برقراری اتصالات یو پی اس بایستی خاموش باشد و فیوز بریکر باتری باز بوده و تابلو برق هم کاملا بی برق باشد و یا فیوز اصلی تابلو قطع باشد.

اتصالات را بخوبی با پیچ گوشتی یا آچار مناسب محکم کنید.

– مراقب باشید ابزار خود را در داخل دستگاه و کابین باتری جا نگذارید.

– در یو پی اس های سه فاز بایستی ترتیب اتصال فازهای R ، S و T در ورودی و خروجی یو پی اس رعایت شود. چنانچه این ترتیب در ورودی یو پی اس رعایت نشود یو پی اس با خطا مواجه می گردد.

– قبل از وصل کردن فیوز های تابلو مقادیر ولتاژ بین فاز ها در سیستم سه فاز، ولتاژ بین فازها با نول، ولتاژ بین ارت و نول بایستی اندازه گیری و بررسی شود.

– در پایان شیلد و قاب های محافظ تابلو برق و ترمینال های یو پی اس را می بندیم.

استارت اولیه دستگاه یو پی اس

اکیدا توصیه می شود قبل از اقدام به روشن کردن یو پی اس حتما کاتالوگ محصول را مطالعه کنید و تنها در صورتی از مراحل این راهنما پیروی کنید که کاتالوگ دستگاه در دسترس نباشد. در اینجا بطور کلی مراحل روشن کردن یو پی اس را شرح می دهیم با این توضیح که ممکن است انواع مختلف یو پی اس ها از این ترتیب پیروی نکنند :

1 – در حالی که تمام اتصالات الکتریکی برقرار است و فیوز بریکر کابینت باتری به یو پی اس قطع می باشد ابتدا کلید مینیاتوری ورودی یو پی اس در تابلو برق و فیوز بریکر برق ورودی موجود بر روی دستگاه یو پی اس را وصل کنید. اگر صفحه نمایشگر یو پی اس روشن شد به هشدارهای آن دقت کنید و مراحل بعدی را از آنجا دنبال کنید اما اگر صفحه نمایش روشن نشد بریکر باتری را هم وصل کنید. دقت کنید یو پی اس باید در حالت LINE، ONLINE،INVERTER  و یا NORMAL  قرار بگیرد. برای قرار گرفتن یو پی اس در این حالت می توان از منوی دستگاه استفاده کرد. معمولا با ورود به زیر منو “COMMAND” و سپس قرار دادن گزینه “INVERTER” در حالت “ON” می توان دستگاه را روشن نمود اما در بعضی دستگاهها تنها کافیست کلید ON دستگاه را 3 تا 5 ثانیه نگه دارید تا یو پی اس روشن و خروجی آن وصل شود.

2 – دقت کنید در برخی از یو پی اس ها لازم است ابتدا برق شهری به یو پی اس متصل شود و پس از 20 ثانیه باتری ها وارد مدار شوند که در این نوع یو پی اس ها معمولا پس از 20 ثانیه پیغام “باتری را متصل کنید” یا “باطری ها وصل نیستند” بر روی LCD دستگاه به نمایش در می آید در برخی دیگر از یو پی اس ها شستی قرمز رنگی معمولا با عنوان “START” یا “DC CHARGE” وجود دارد که برای شارژ خازنهای DC بوده و لازم است مدت 15 تا 20 ثانیه نگه داشته شود در غیر اینصورت یو پی اس آسیب می بیند.

3 – دقت کنید در برخی دستگاه ها تا زمانی که کلید های BYPASS و OUTPUT وصل نشوند یو پی اس در حالت ONLINE یا NORMAL قرار نمی گیرد و خروجی دستگاه یو پی اس وصل نخواهد شد.

4 – پس از اطمینان از قرار گرفتن یو پی اس در حالت نرمال ولتاژ خروجی یو پی اس را در حالت برق و باتری اندازه گیری کنید تا از نرمال بودن آن مطمئن شوید. همچنین ولتاژ کل باتری ها را با احتیاط اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید باتری ها در حال شارژ شدن هستند. بهتر است ولتاژ کل باتری ها پس از گذشت 24 ساعت از نصب یو پی اس اندازه گیری شود تا اطمینان حاصل کنید که شارژر یو پی اس سالم است و عمل شارژ را بدرستی انجام می دهد. ولتاژ شارژ مناسب به ازای هر باطری 13.5 ولت می باشد.

5 – پس از اطمینان از عملکرد صحیح یو پی اس کلید های مینیاتوری مربوط به بارها را به فاصله زمانی 3 ثانیه وصل کنید.

تحویل دستگاه به مشتری

– به کاربران در خصوص عدم اتصال تجهیزات نامتعارف یا پر مصرف از قبیل پرینتر، دستگاه کپی، بخاری و هیتر برقی، جارو برقی و یخچال و … به یو پی اس های غیر صنعتی یا فاقد ترانس ایزوله هشدار داده شود. چرا که اتصال چنین تجهیزاتی به اینگونه یو پی اس ها باعث بروز خطا در دستگاه یو پی اس می گردد.

– بهتر است یک برنامه سرویس دوره ای توسط تکنسین ماهر برای یو پی اس ترتیب داده شود تا عملکرد بهینه و افزایش طول عمر یو پی اس و باتری ها تضمین گردد.

– در صورت تمایل کاربر سیستم مانیتورینگ یو پی اس فعال شود.

– پس از روشن شدن تجهیزات متصل به یو پی اس عملکرد صحیح آنها بررسی شود.

– مطمئن شوید فن های دستگاه بدرستی کار میکند، دستگاه صدای اضافه ای ندارد، بیش از حد گرم نمی شود و بوق و خطایی ندارد.

– یک فرم نصب و تحویل دستگاه تکمیل کنید و از شخص تحویل گیرنده امضا دریافت کنید.